قوانین ثبت دامنه‌های ac.ir

ثبت دامنه با پسوند  ac.ir برای دانشگاه‌ها و مراکز و موسسات آموزشی یا پژوهشی که از شورای گسترش وزارت علوم تحقیقات و فناوری، شورای گسترش وزارت بهداشت و درمان و آموزش پزشکی، یا شورای سرپرستی حوزه‌های علمیه مجوز قطعی دارند امکان پذیر است.

نام درخواستی باید مطابق با نام رسمی در مجوز قطعی ارسالی یا مخفف دقیق آن باشد. زیر مجموعه‌های موسسات دارای دامنه .ac.ir نمی‌توانند مستقلا دامنه .ac.ir اخذ کنند.

مخفف‌های زیر برای مجموعه‌های آموزش عالی زیر به کار می‌رود:

  • پسوند یا پیشوند “uast” مخفف University of Applied Sciences and Technology برای شاخه‌های دانشگاه علمی- کاربردی .
  • پسوند یا پیشوند “iau” مخفف Islamic Azad University برای شاخه‌های دانشگاه‌آزاد اسلامی.
  • پسوند یا پیشوند “pnu” مخفف Payam Nur University برای شاخه‌های دانشگاه‌پیام نور.
  • پسوندیا پیشوند “jd” برای شاخه‌های جهاددانشگاهی.
  • پسوند یا پیشوند “tc” مخفف “Technical College” برای شاخه‌های آموزشکده‌های فنی و حرفه‌ای ثبت پسوند .ac.ir برای آموزشگاه‌ها و یا دانشکده‌های فنی و حرفه‌ای با توجه به ماده ۲۳ قانون برنامهٔ پنج ساله پنجم توسعه جمهوری اسلامی ایران (۱۳۹۴-۱۳۹۰) مصوب ۱۳۸۹/۱۰/۱۵ مبنی بر انتزاع این دانشکده و آموزشکده‌های فنی و حرفه‌ای از وزارت آموزش و پرورش و انتقال آنها به وزارت علوم، تحقیقات و فن‌آوری و موافقت قطعی شورای گسترش آموزش عالی، مصوب ۱۳۹۰/۳/۱۰ امکانپذیر می‌باشد.

مدارک مورد نیاز:

کپی مجوز قطعی وزارت علوم، تحقیقات و فن‌آوری، برای هر دانشکده و یا آموزشکده و درخواست رسمی و کتبی بر روی سربرگ آموزشکده و یا دانشکده با مهر و امضای مدیر آن مرکز ، و یا کپی تائیدیهٔ سرپرست محترم دانشگاه فنی و حرفه‌ای مبنی بر انتقال آموزشکده و یا دانشکده مذکور به وزارت علوم و تحقیقات و فن آوری و قید قطعی بودن مجوز این مراکز، به همراه درخواست رسمی و کتبی بر روی سربرگ با مهر و امضای مدیر آموزشکده و یا دانشکدهٔ محترم.

برای ثبت دامنه .ac.ir با تخفیف ویژه روی لینک زیر کلیک کنی:

ثبت دامنه ir

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

متن نظر
نام*:
رایانامه*:
وب سایت / وبلاگ: