چگونه یک صفحه ارور ۴۰۴ اثربخش در وردپرس بسازیم

وقتی‌ روی لینکی‌ کلیک کرده و به صفحه‌ای منتقل میشوید که اغلب با نوشته “Page not Found” ، “Page Can not be displayed”، “404 error” ، و … رو به رو می شوید در واقع یک خطای ۴۰۴ رخ داده است.چیزی شبیه یک بن بست برای کاربر!چیزی که باعث میشود کاربر از سایت بیرون رفته و خب هیچ کس دوست ندارد ویزیتورش را به این شکل از دست بدهد،در نتیجه چند نکته برای نحوه بهتر استفاده کردن از صفحهٔ ۴۰۴ آورده شده که امیدواریم مفید واقع شود.

اگر در صفحهٔ ۴۰۴ خود لینک‌های مفید و اطلاعات و اخبار جدید را قرار دهیم باعث میشود کاربر بیشتر تمایل پیدا کند در سایت مانده بعد از مقابله با بن بست ۴۰۴ بخش‌های مختلف سایت را نگاه می‌اندازد.

قرار دادن یک قسمت برای جستجو از آرشیو مطلب هم میتواند گزینهٔ خوبی‌ باشد و سایر مطالب نزدیک به صفحهٔ مورد نظرش به او پیشنهاد شود.

یک صفحه “404.php” و پوشه theme خود(البته در صورتی‌ که ندارید) بسازید.میتوانید از هر مدل و سبک HTML و CSS که دوست دارید استفاده کنید اما سعی‌ کنید مغایر با ساختار سایت یا وبلاگتان نباشد.

مطمئن شوید ساختاری که در زیر آماده در کد هایتان وجود داشته باشد.


<?php get_header(); ?>
<?php get_sidebar(); ?>
<?php get_footer(); ?>

بعضی‌ تگ‌های مفید که ممکن است به دردتان بخورد:

این کد آرشیو را بر اساس ماه نمایش میدهد، ولی‌ همه ماه‌ها را لیست می‌کند ممکن است اگر سن وبلاگ شما زیاد باشد کمی‌ شلوغ کاری شود.


<?php wp_get_archives(‘type=monthly’); ?>

این کد همه دسته‌بندی‌های موجود در سایت یا وبلاگ را نمایش میدهد.


<?php wp_list_cats(); ?>

این کد آخرین پست‌های ارسالی‌ در وبلاگ شمارا میاورد.


<?php get_archives(‘postbypost’, ’17′, ‘custom’, ‘<li>’, ‘</li>’); ?>

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

متن نظر
نام*:
رایانامه*:
وب سایت / وبلاگ: