روش پشتیبان گیری در وردپرس – افزونه پشتیبان گیری

backup in wordpress – یکی  از نیاز های شما پشتیبان گیری از سایت وردپرسی هست ، این افزونه به شما کمک می کنند که این کار را انجام دهید .تصور کنین ، که ساعت ها وقت برای طراحی سایت وردپرسی خود ، برای محتوایش ، صفحاتش ، فرم هایش و … می گذارید . ممکن است یک هکر ، یا اشتباه زدن یک دکمه و یا حتی افزونه های مخرب براحتی تمامی زحمات شما را به باد دهد .

حداقل کلمه ای که می توان گفت ، ناامید شدن هست ، درسته ؟

تهیه  پشتیبان گیری از سایت شما یکی از مهمترین مواردیست که برای رفع نگرانی شما می توانید انجام دهید .اگر می خواهید از ، از دست دادن اطلاعاتتون اجتناب کنید ، تهیه کردن پشتیبان گیری از سایت وردپرسی شما حیاتی است .

امروز ما می خواهیم که به دنبال برخی از بهترین افزونه های تهیه پشتیبان گیری و بازگردانی برای وردپرس بگردیم . بخاطر اینکه فقط پشتیبان گیری نیمی از کار هست ، اگر موقع بازگردانی به مشکل بر بخورید ،تقریبا بندرت می توانید کاری انجام دهید . با توجه به تجربیاتی که بسختی در این راه بدست آوردم، افزونه های پشتیبان گیری زیادی وجود دارد که کار بازگردانی را بسیار مشکل می کنند .

بهترین افزونه های پشتیبان گیری وردپرس

1- Updrafplus : آپدرفت پلاس یکی از مطمعن ترین و مشهور ترین افزونه های بک اپ گیری ورد پرس است . این برنامه نه تنها برنامه پشتیبان گیری خودکار از وب سایت وردپرس شما را تنظیم می کند، بلکه دارای گزینه های ذخیره سازی چندگانه برای ذخیره پشتیبان شما است . به عنوان مثال ، می توانید فایلهای سایت خود را به طور مستقیم در Dropbox, Google Drive, Amazon S3, FTP انتقال دهید . بعلاوه ، قابلیت بسیار عالی که دارد این هست که در مقایسه با دیگر افزونه های پشتیبان گیری از منابع کمتری استفاده می کند و دقت داشته باشید که بهترین مزیتش ، بازگردانی با یک کلیک است . اگر شما علاقه به امکانات بیشتری هستید ، مانند : ورد پرس چند سایتی ، کپی ، انتقال سرویس ، ساپورت اختصاصی مجانی ، کارآمدی می بایستی از نسخه پرمیوم این افزونه استفاده کنید .

2-BackWPup : بک دبلیوپاپ یک افزونه پشتبانگیری مطمئن دیگر است که به شما اجازه پشتیبانگیری به صورت زمانبندی شده را به شما می دهد و با این افزونه شما هیچ گاه پشتیبانگیری را فراموش نخواهید کرد .  به علاوه این افزونه به شما اجازه ذخیره سازی در سرویس های خارجی دیگر شاملdropbox  را می دهد و می توانید با یک کلیک بصورت مستقیم بر روی کامپیوتر خود ذخیره کنید . تنها نقطه ضعفه این افزونه این هست که فقط باید فایل ذخیره شده را برای ریستور انتخاب کرد . متاسفانه امکان بازگردانی با یک کلیک وجود ندارد ، توسعه دهندگان این نرم افزار ذکر کرده اند که این امکان بزودی اضافه می شود .

3 – Vaultpress  : والت پرس امکان یک سیستم پشتیبان گیری را به شما می دهد. توسعه دهندگان این نرم افزار افرادی هستند که در خود ورد پرس هستند . برای شروع می توانید با آپشن اتومات بودن این افزونه شروع کرد. انتقال ، کپی سایت ، فیکس کردن آسیب هایی که امنیت سایت شما را تهدید می کنند ، فعال کردن سیستم تدافعی اسپم و در نهایت آخرین نکته که به عنوان یکی از مزایای این افزونه به حساب می آید ، اسکن فایل هایی مانند ویروس یا بد افزار هستند ، بصورت اتومات انجام می شود . این راه حل پشتیبان گیری همچنین بازگردانی آسانی دارد . درحقیقت ، زمانیکه شما می خواهید وب سایت خودتون رو ریستور کنید نیازی نیست که حتما به هاستتون وصل بشید . از انجایی که این افزونه آرشیو بک آپ های 30 روزه را دارد می توانید با خیال راحت به تاریخ دقیق مورد نظرتون ریستور کنید .

4 – BackUpWordPress : این افزونه به شما کمک می کند تا از سایتتون به طور کامل ، شامل فایلها و دیتابیستون  بک آپ تهیه کنید . نصب کردن این افزونه بسیار آسان هست و بخاطر این که منابع بسیار کمی استقاده می کند ، با محیط هاست های اشتراکی بخوبی کار می کند ، و به همین دلیل ما می توانیم زمانبند برای بک اپ گیری چند گانه داشته باشیم . بهترین مزیت این افزونه این هست که امکان دریافت ایمیل بک آپ برای شما وجود دارد که بسیار متقاعد کننده هست . همچنین می توانید بک اپ هایی که می خواهید را از لیست خارج کنید ، و قابل استفاده در سیستم عامل های لینوکسی ، ویندوز سرور را دارد ، و در مواقع احتیاج ساپورت بسیار خوبی دارد .

5 – My Wp Backup : این افزونه در کنار بک آپ گیری امکانات زیادی را ارائه می دهد . این افزونه امکان چند بک آپ گیری اوتومات را فراهم می کند که ایمیلش هم برای شما ارسال می کند . امکان ایجاد بک آپ از دیتا بیس فقط بدون فایل ها، و امکان انتقال سایت شما از یک هاست به هاست دیگر را دارد . امکان بک آپ گیری از قسمت های مختلف سایت ، مانند محتوا و سفارشی کردن وجود دارد. امکان انتخاب از دراپ باکس ، گوگل درایو و حتی فایل های زیپ وجود دارد .این افزونه دسترسی به لاگ های بک آپ را به شما می دهد . این افزونه در تمامی روز های هفته 24 ساعته پشتیبانی دارد .

 

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

متن نظر
نام*:
رایانامه*:
وب سایت / وبلاگ: